چگونه آب استخر را گرم کنیم؟
نوشته شده توسط : سبحان

چگونه آب استخر را گرم کنیم؟

بعد از ساخت استخر یکی از مواردی که اهمیت بسیار زیادی دارد این است که چگونه باید سیستم گرمایش استخر را راه اندازی کنیم؟ 

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بررسی شود که چه مواردی در محیط مورد نظر شما در دسترس است. شاید در یک محیط، استفاده از نیرو های فسیلی گزینه خوبی باشد در حالی که در یک محیط دیگر استفاده از انرژی خورشیدی یا برق انتخاب بهتری شود. در اینجا برخی از معروف ترین روش های گرمایش استخر را به همراه منبع مناسب برای ساخت آبگرمکن استخر را به شما معرفی خواهیم کرد.

روش هایی گرم کردن آب استخر 

اگر قصد ساخت استخر آب گرم را داشته باشید باید یک سیستم موتورخانه برای استخر خود در نظر بگیرید. البته این سیستم نیاز به بخش های مختلفی دارد که پمپ آب و سیستم گرمایش، 2 مورد از بخش های مهم این سیستم به شمار می روند. 

استخر هایی که دارای گرمایش هستند، به عنوان سیستم گرمایش نیاز به یک بخش دارند که آب را گرم کند. این سیستم می توانید به انرژی های مختلفی فعالیت خود را انجام دهد: 

  • استفاده از نیرو خورشید برای گرم کردن آب استخر 

  • استفاده از برق برای گرم کردن آب استخر

  • نصب پمپ حرارتی برای گرم کردن آب استخر

  • استفاده از هیتر های گازی به عنوان سیستم گرمایش استخر

  • نصب دیگ بخار در موتور خانه برای گرم کردن استخر

روش های بالا، رایج ترین راه ها برای گرم کردن آب استخر هستند که می توانید در وب سایت آچارسی و مطلب گرمایش آب استخر، به صورت جامع این موارد را بررسی کنید. 

سوالات متداول

چگونه می توانم سریع استخر را گرم کنم ؟

برای گرم کردن سریع استخر می توانید از روش های مختلفی مانند پمپ حرارتی، پوشش خورشیدی، هیتر استخر و یا دیگ های بخار استفاده کنید. همچنین می توانید از دو یا چندین سیستم به صورت همزمان، برای دریافت بازدهی بالاتر استفاده کنید

گرم شدن استخر چقدر طول می کشد ؟

این سوال به طور مستقیم بستگی به اندازه استخر شما دارد، و ممکن است مقدار متغیری باشد. اگر یک استخر کوچک دارید، شاید در کمتر از یک ساعت، 11 درجه سانتیگراد افزایش دما داشته باشد و به راحتی گرم شود؛ اما اگر یک استخر بزرگ دارید ممکن است این مقدار به 24 الی 72 افزایش پیدا کند.

ساخت آبگرمکن استخر

اگر یک استخر خانگی داشته باشید، در تمامی فصل ها برای استفاده از استخر باید یک سیستم گرمایش یا آبگرمکن استخر را در اختیار داشته باشید. این سیستم می تواند به خوبی گرمایش آب را برای شما انجام دهد و همین موضوع نیز باعث می شود تا همیشه از استخر خانگی خود لذت ببرید.

آبگرمکن خورشیدی استخر

با نصب آبگرمکن استخر خورشیدی میتوانید هزینه های گرمایش استخر را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. قیمت آن ها با آبگرمکن های استخر گازی و پمپ حرارتی قابل رقابت است و هزینه های عملیاتی سالانه بسیار پایینی دارند. در واقع ساخت آبگرمکن استخر خورشیدی یکی از مقرون به صرفه ترین انرژی می باشد که میتوان در صنعت استخرسازی از آن استفاده بهینه کرد.

آبگرمکن با پمپ حرارتی

آبگرمکن استخر پمپ حرارتی دستگاهی است که از مقدار کمی انرژی برای انتقال گرما از یک مکان به مکان دیگر استفاده میکند. پمپ های حرارتی مورد استفاده برای سیستم گرمایش استخرها، گرما را از فضای باز به استخر منتقل میکنند. از آنجایی که آن ها از گرمایی استفاده می کنند که از قبل در دسترس است و فقط آن را از مکانی به مکان دیگر منتقل میکند، برق کمتری مصرف میکند اگر قصد ساخت استخر در تهران را دارید به علت مصرف ناچیز برق در قیاس با آبگرمکن های دیگر گزینه بسیار مناسبی برای سازندگان و کارفرمایان است.

برای بررسی اطلاعات کامل تر در زمینه ساخت آبگرمکن استخر، می توانید به وب سایت اول خونه مراجعه کنید. 





:: برچسب‌ها: آبگرمکن استخر , استخر آب گرم , گرم کردن استخر ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: